torsdag 5 januari 2017

Textiltransfer till de små


Tvåfärgstryck med lager-på-lager-teknik.

Jag köpte för många år sedan en Gazelle skärmaskin för att ha till mitt scrappande. Det var ungefär ett halvår innan den första Silhouette Cameon kom ut... Min kompis köpte en Cameo.

Min Gazelle trasade mest sönder papper, hennes Cameo funkade jättebra och jag var avundsjuk och sur på att jag hade slösat bort massor av pengar (för Gazellen var svindyr) på en skitmaskin som inte funkade som jag ville!

Med tiden så lärde jag mig ungefär hur Gazellen funkade, men det var fortfarande lite touch and go, ibland funkade det och ibland inte. Så den stod mest och tog upp plats och var i vägen...

Marint tema med avskalat grått och vitt.
Men så kom jag på, när jag började sy kläder, att jag kanske skulle testa hur den funkar med textilvinyl eller textiltransfer. Jättebra! Så jag har börjat göra massor med roliga tryck på kläderna jag syr. Men nu är Gazellen väldigt gammal, och den hänger inte riktigt med i tekniken längre.
Dessutom så säljer vi ju Silhouette Cameo på Hobbyworld, så jag har fått låna hem en för att prova! Yay! Vilken skillnad det är... Silhouette Studio är ett lättanvänt och modernt program i jämförelse med mitt gamla Funtime. Kniven skär dessutom exakt och lämnar inte små hack där en cirkel sluts t.ex.


Vi har ju DT Anki som kör mycket med Cameon och lämnar massor med tips och trix här på bloggen. Jag tänkte bidra med ett nybörjarperspektiv på det hela. Så kan vi kanske lära oss lite tillsammans?

"I don't cry, I ROAR!" En present till en liten nyföding med tryck i guld!

Om ni ännu inte har en Silhouette Cameo eller någon form av skärmaskin, så finns både Cameon och lillasyster Portrait att köpa hos Hobbyworld, liksom textilvinyler av alla de slag.
Ta en titt på de olika startpaketen, riktigt prisvärda och med mängder av prova-på-material!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...