tisdag 3 januari 2017

Punch around the page med Martha Stewart

Hej igen!

Jag tänkte att det är dags att vi lär känna varandra lite grann, ni och jag... Jag vet ju att ni är ett härligt gäng med kreativa människor som gillar att skapa saker. Det är jag också! Titta, vi har redan saker gemensamt! :D

Det som kanske skiljer oss åt är HUR vi skapar. En del kör på en grej och är helt nöjda med det, de har hittat sitt kall liksom. Andra börjar på nya saker hela tiden. Jag tillhör nog den senare kategorin, den kategori som har garderoberna fulla med pysselsaker av alla möjliga olika slag.

Genom åren har jag ritat, bakat, stickat, virkat, gjort smycken, luffarslöjd, drömfångare, gjutit betong, scrappat, sytt... Som ni kanske förstår innebär jobbet som webbredaktör här på Hobbyworld en daglig frestelse som är extremt svår att stå emot. Det är tur att lagret ligger nästan 30 mil bort..!

Perioden när jag scrappade (eller gjorde kort mest) var en ganska lång period och jag tänkte visa några av korten jag gjorde då. Jag använde ofta stansar och dies och några av mina favoriter är dessa "Punch around the page"-stansar från Martha Stewart. De kostar en slant, men är så användbara!

Kort med Martha Stewart Punch around the page "French Scroll"
Här har jag använt en Punch Around The Page-stans från Martha Stewart.
Denna heter "French Scroll" och finns just nu i lager i webshopen!
Här skapades ett bröllopskort/tavla där önskemålet var att den skulle kunna placeras i en djup ram. Jag jobbade mycket med olika nivåer och texturer på det här kortet. Den mindre fyrkanten är placerad på 3D-kuddar, liksom även det utklippta motivet.
Den vita bakgrunden är embossad med en embossingfolder för att få lite textur. Det finns många fina embossingfoldrar i olika stilar i Hobbyworlds webshop
Hela fina kanten är stansad med Martha Stewarts "French Scroll", som faktiskt fortfarande finns på lager i webshopen! Ett klassiskt mönster som aldrig blir gammalt. :)


Kort med Martha Stewart Punch around the page "Spiral Arches"
Här har jag också använt en Punch Around The Page-stans från Martha Stewart.
Denna heter "Spiral Arches" och finns just nu i lager i webshopen!
En annan variant av Martha Stewarts punch som heter Spiral Arches. Lite mera spetsduk, men ändå klassiskt. ;) Ett enkelt och ganska snabbgjort kort som ändå blir speciellt med den fina kanten.


Kort med Martha Stewart Punch around the page "Swirling lace"
Denna punch heter "Swirling lace"

En bra sak med Martha Stewarts Punch Around the Page-punchar, är att man kan stansa i olika storlekar så att man kan göra lite lager-på-lager effekter med dem. Jag hittade en liten tutorial i bloggarkivet hur man gör med dessa stansar. Vilka mått man kan använda och hur själva stansarna ser ut. 

Det finns så många fina Punch around the page-stansar! Ni kan kika på dem i webshopen! (Och det är fri frakt om man handlar för över 500kr!)


Nu ska jag fortsätta jobba med webshoppen! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...