tisdag 17 januari 2017

Färgglad Namntag till Resväskan!

När man står där vid rullbandet och letar efter sin resväska bland hundratals liknande väskor så kan det vara bra att ha något som sticker ut...

Så jag tog bara några fina färgade tygband som jag pressade Textilvinyl (HTV) på.

Men först skapade jag texten i Silhouette Studio®
- om du inte har Studio kan du ladda ner den här Gratis -

Öppna Silhouette Studio®


Klicka på A i vänster verktygsmeny och skriv in din text.


Min text fick inte vara längre än 14 cm, så för att ändra det gjorde jag så här


  1. Öppna Skala fönstret
  2. Markera din text
  3. Se till att Lås Aspekt är i bockat
  4. Ändra W(bredden) eller H(höjden) 
Jag ändrade till en Font/teckensnitt (den här är köpt och heter Mandevilla) som jag tyckte passade mig,


För att det ska vara enklare att rensa vinylen brukar jag göra en rektangel runt den text jag ska skära ut.

SPEGELVÄND DIN TEXT/DESIGN 


Då är det dags att skicka texten till skärmaskinen, följ de inställningar som programmet föreslår och TEST-Skär innan, så du ser att du kan rensa textilvinylen.

Jag använde vanliga sidenband, men om de ska hålla längre tror jag det är bättre med de tjockare vävda banden i bomull, strök på  textvinylen med ett vanligt strykjärn - ingen ånga - som var inställt på strax under 2 prickar.

Du vet väl att du kan stryka direkt på 'bäraren', den plastfilm som textvinylen sitter på!

Så här fina blev mina...



Materiallista:
Rensverktyg
Värme transfer vinyl - HTV

Hoppas att du gillade den här korta instruktionen, dela den gärna med dina vänner👍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...