tisdag 24 januari 2017

Alla Hjärtans Tavla

Vad passar inte bättre än att ge bort en fin egen skapad tavla nu till Alla Hjärtans Dag!

Idag ska jag visa hur man enkelt kan göra en 3D-fjärils canvas tavla, du kan använda den för många olika designer hjärtan, rosor eller kanske någon egen design!

Öppna Silhouette Studio®

Startade med att göra en mall av ett hjärta. Jag använde Nested Stitched Heart Shapes av Sarah Hurley i Design Store, eller du kanske har något annat som du kan använda
Först delade jag upp alla hjärtan med verktyget "dela upp vald form" i det vänstra Topp verktygsfältet. Radera de 4 minsta, jag raderade också de små prickarna i hjärtat och roterade det 45ºCW, sedan ändrade jag storleken så att hjärtat fyllde ut skärmen så mycket som möjligt.



















Jag skar ut hjärtat i skräpvinyl som jag hade, men man kan också använda cardstock eller något som är lite tjockare. Lägg mallen på din canvas i mitten och markera små streck med blyerts runt mallen.



Nästa steg är att göra MÅNGA fjärilar. Jag har valt att använda en köpt design Nesting Butterfly av Koletta Hall


Jag har använt den sista fjärilen i den vänstra kolumnen. Dela upp fjärilarna och radera de som du inte ska använda. Nästa steg blir att göra 2 viklinjer.






Dra en solid rak linje till vänster om kroppen på fjärilen, se till att den är markerad genom att klicka på den med musen. Öppna "Linjestil fönstret" i det högra Topp Verktygsfältet, och välj den 3;dje upp ifrån streckade linjen. 
Kopiera den streckade linjen med ctrl+c och sedan ctrl+v för att klistra in den, justera den så att den kommer i linje med den andra, se bilden ovan.

.


Öppna "Skalningsfönstret" i högra Topp Verktygsfältet, markera fjärilen ctrl+a och i Specificera Dimensioner, W 1,378 tum och H 0,989 tum. Spara ditt arbete.

Placera fjärilen i det vänstra hörnet på arbetsytan, markera den. Öppna "Replikera-fönstret" i högra Topp Verktygsfältet. 
Längs ner till vänster, "Fyll sida", klicka på den och vänta ca 1 minut - och sidan fylls med fjärilar.

Öppna "Skärinställningar" i höger i Topp Verktygsfält, leta fram det papper du ska skära ut i och ställ in din skärmaskin efter det. Skär ut dem i olika nyanser vilket blir effektfullt
Efter att ha skurit ut alla fjärilar, böjde jag vingarna på hälften av dem i varje färg.





Limma dit fjärilarna och samtidigt arrangera dem från ljust till mörkt.


De ska sitta ganska tätt och åt olika håll för bästa effekt!


Materiallista:
Rensverktyg
3 färger av Cardstock
Artemio Mini Glue Gun

                             Om du gillar det här inlägget så blir jag jätte glad om du delar 
                                              vidare till andra Silhouette vänner 👍





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...