onsdag 7 december 2016

Julkort med Spellbinder dies!

Det här Julkortet är jag verkligen stolt över och här nedan kan du se hur jag gjorde det samt vilket material jag använde!

Basen är A5 och naturfärgad och för att få lager på lager klippte jag ut 1 grön cardstock något mindre en basen och 1 röd cardstock något mindre än den gröna.


Have being buisy with creating some christmas cards, and now I have one here for the blog.

The base is A5, cardstock in cardboard color, I cut out 1 pice of green cardstock just a little smaller than the A5, and 1 pice of red cardstock even smaller than the green one.

Klippte till 2 olika tunnare mönstrade papper som tillsammans var något mindre än den röda cardstocken.

Toke 2 pices of different kind of thiner paper. 


Stansade ut en gran från Spellbinders, se materiallistan här nedan, samt några fina julgranskulor i glansigt papper/folie.

Hittade en gammal stans som jag använde för att stämplaut Merry Christmas på, vilket jag använde röd embossing pulver på för att få lite fin effekt. 

I embossed the sentiment with red embossingpowder 


Dags att montera ihop det fina Julkortet: Det är viktigt att du gör det i följande ordning
Limma ihop basen och den gröna cardstocken, samt de 2 mönstade bitarna på den röda cardstocken, montera ett band över skarven mellan de 2 mönstrade bitarna. Nu kan du limma den röda biten på den gröna

Matting and layering the green pice to the base. Importent that you do it like this otherwise you can't put the ribbon on the last pice. matting and layering the red pice to the 2 smaller paper pices and put the red ribbon over them. Now you can glue the red pice on the green one.


 Dags att Dekorera! 
Time to decorate...


Insidan lämnade jag blank för att skriva en trevlig julhälsning eller en vacker vers!

Inside is blank and you can leve your message to the reciver.
Hope that you enjoyed it as much as I did!

Materiallista:
Dekorationsband
Strassdekoration


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...