onsdag 7 september 2016

Jag är med Silhouette Mint™ - Tjoohoo...

Hej på er alla kreativa,


jag heter Anki Johansson och har pysslat hela livet, allt från 
Sticka, virka, väva, måla i både olja och akryl och de senaste
3 åren scrapbookat och sedan januari 2014, när jag köpte min 
första Silhouette Cameo®  blev jag fullständigt förälskad i 
min Cameo.

Jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter av 
Silhouette Cameo® och Silhouette Studio® till 
Hobbyworlds Blogg, och jag känner mig väldigt stolt över att
få tillhöra DT-gänget...


Min Silhouette Mint™ har just anlänt!


Jag känner mig som ett barn på Julafton...
Packade upp och fotade för att ni skulle få se vad ett Silhouette Mint 
Startpaket innehåller.

Och i korta drag är det en stämpel maskin - perfekt för Scrapbooking

Det första jag gjorde var att ladda ner Silhouette Mint Studio, 



Jag har en PC och valde därför Windows - Download.
Dubbel klicka på exe-filen 


Följde instruktionerna på skärmen


Registrerings formuläret fyllde jag i.



Serienumret på Silhouette Mint™ finns under den



Nu är det klart, och så här såg Mint Studio ut - På mitt skrivbord låg ett 
blått blad vilket är logon för Mint Studio


  • För att ladda ner mitt Silhouette Studio Bibliotek till Mint Studio. 
  • Klicka på Fil >> Biblioteket>>Importera Bibliotek
  • Letade fram den fil jag sparat tidigare från mitt Silhouette Studio Bibliotek
  • My Library.studio_library
  • Dubbelklickade på den och följde instruktionerna på skärmen
  • vänta vänta och vänta...

Klart!!

Nu ska jag göra egna stämplar!!

Instruktion hur man gör stämplarna kommer inom några dagar, Så 
kom snart tillbaka...


I detta inlägg har jag använt följande material:

SILHOUETTE MINT ARTICLE NUMBER: 199300








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...