lördag 27 augusti 2016

Våga göra om saker, altra mer!!

Ok! Dessa lådor handlade jag på en inredningsbutik och de skulle säkert funka precis som de är, men försök att se sakerna med andra ögon och våga alstra och göra om så att de passar dig. Det går att fynda mycket saker på rea och outlet och var inte rädd för att förändra dom.
Jag började med att måla utsida av lådorna med gesso. Insidan var redan vit så det slapp jag ;)

Jag målade även locket med gesso och när det torkat så målade jag med Martha Stewart Weather Crackle Effekt. När det torkat gick jag över ytan men ytterligare ett lager gesso. Då uppstår dessa underbara sprickor i ytan.

 
Prima har många fina molds och jag använde en av dom tillsammans med papperslera för att gjuta dessa klockor. När de torkat så limmade jag fast dom på locket. För att förhöja mer så använde jag 3D Gloss Gel tillsammans med Art Stones i olika storlekar runt klockorna.

Jag använde en hemmagjord mist i svagt brun och sprayade lätt över klockorna och stenarna.
Min lillasyster fyllde år rätt nyligen och hon fick den här lådan i födelsedagspresent tillsammans med en flaska vin. Jag ville inte fylla lådan utan låta henne bestämma vad som ska förvaras i lådan. Men ett tips är att använda den till teèr eller kanske som smyckesskrin.

Jag hade ju två lådor så jag gjorde ungefär likandant med den andra. Till denna använda jag även andra molds och fäste dessa på lådan.




Material:
PRIMA MARKETING PRIMA ART BASICS - HEAVY GESSO - WHITE 250 ML 961442
ARTIKELNUMMER: 655350961442
MARTHA STEWART PAINT ALLROUND PAINT WEATHER EFFECT
ARTIKELNUMMER: PL32201
PRIMA MARKETING VINTAGE ART DÉCOR MOULD - BAROQUE 6
ARTIKELNUMMER: 655350814823
PRIMA MARKETING VINTAGE ART DÉCOR MOULD - BAROQUE 3
ARTIKELNUMMER: 655350814793
PRIMA MARKETING ART INGREDIENT: MINI ART STONES
ARTIKELNUMMER: 655350963712
PRIMA MARKETING ART INGREDIENT: ART STONES
ARTIKELNUMMER: 655350963705
PRIMA MARKETING PAPER CLAY
ARTIKELNUMMER: 655350814991


Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...