lördag 9 april 2016

Molds och papperslera

Först testade jag att hälla gips i silikonformarna från Prima men de blev aningen bräckliga så jag tog pappersleran istället. Jag hade ett gammalt brevställ som jag av någon anledning hittade för ett tag sen långt bak i en hylla. Ville testa att pimpa upp den ett steg.
Jag grundmålade brevstället med färg från Martha Stewart. Limmade fast dekorationerna jag gjutit. Målade dom med en brun färg och sen borstade jag ytan med vit färg.
Helt klart mycket snyggare än tidigare.

Material:
Prima - Vintage Art Décor Mould - Baroque 3
Martha Stewart Crafts - White clay 40-00010
Martha Stewart Crafts - Vintage Décor Matte Chalk Paint - Wedding Cake 33519
Martha Stewart Crafts - Allround Satin Chestnut Brown 32070


Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert det blev! Fick omgående ha-begär. Tack för den tydliga inköpslistan. Ska genast gå in och kolla vad jag behöver beställa.
    Tack!
    Outi/Pappersgalen

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar:) Kram Tesa

    SvaraRadera

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...