onsdag 2 december 2015

Album med akrylfärg / Album with acrylic paint

Trots att julen snart är här så är detta ett inlägg utan någon julinspiration, givetvis kan det mesta man gör i pysselväg också appliceras på julpyssel så jag hoppas detta ändå kan ge lite inspiration.

***
Despite the fact that Christmas is almost here is this a post without any Christmas inspiration, of course, the most of the craft we do may be applied to Christmas crafts as well so I hope this anyway can inspire someone.


Man kan använda akrylfärg till mycket och har blivit något som jag använder till snart allt pyssel där jag behöver färg. Denna gång har jag använt akrylfärg för att göra ett helt eget utseende på ett album som jag använt till bilder från sommarens englandsresa.

***
You can use acrylic paint to much and has become something that I use almost in every craft project where I need some color. This time, I used acrylic paint to make a completely custom look at an album that I used to our photos from our summer trip to England.


Jag använde ett album från American Crafts som har pärmar i beige odekorerad kartong och började med att grunda pärmarna med gesso. Sedan gick jag lös med akrylfärg och gjorde en lite slarvig, ruffig engelsk flagga om pärmens framsida. Bokstäverna skar jag ut med Cameon i vit vinyl som jag använde som stencil.

***
I used an album from American Crafts which has covers in beige undecorated cardboard and began with founding the covers with gesso. Then I went loose with acrylic paint and made a little sloppy, shabby english flag on the front of the binder. I cut out the letters with Cameon in white vinyl that I used as a stencil.


På albumets baksida gjorde jag en karta med en stencil som jag också skar ut i vinylen med Cameon. Sedan ritade jag ut får resvägen som vi körde med bil med en vit penna och gjorde små lappar med namnen på orterna där vi övernattade. När all färg torkat, på både fram och baksida av albumet målade jag över alltihop med Mod Podge för att få en hållbar yta.

***
On the backside of the album I made a map with a stencil that I also cut out in vinyl with Cameon. Then I drew out our trip that we drow by car with a white pencil and made little notes with the names on the towns where we spent the night. When all the paint has dried, at both the front and back of the album, I painted over everything with Mod Podge to a durable finish.


Pärmens insida målade jag också svart och de vita bokstäver är rester som blev över när jag gjorde stencilen till framsidan som jag klistrade in på denna sida. Ordet Cornwall stansade jag ut med dies från Tim Holtz.

***
The inside of the cover I also painted black and the white letters are left over from when I made the stencil to the front that I glued onto this page. The word Cornwall I punched out with dies from Tim Holtz


Material/Supplies:
American Crafts Modern D-Ring Album 12"X12" - Black ACMR12-76101
Martha Stewart Craft Paint Gesso Primer White PL32314
Martha Stewart Craft Satin Beetle Black PL32082
Martha Stewart Craft Satin Tartan Red PL32049
Martha Stewart Craft Blue Velvet 13129
Martha Stewart Craft Satin Wedding Cake PL32076
Mod Podge Gloss 236 ml CS11201
Silhouette Cameo 12 tum Startpaket 199218
Silhouette Premium Vinyl Vit 12´ V12-GP-WHT
Sizzix Thinlits Die Set 102PK - Alphanumeric SX660210
Sizzix Big Shot Machine Only (White & Gray) 660200

1 kommentar:

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...