torsdag 1 oktober 2015

Mannen och havet

Jag heter Maria Krafft och jag har fått äran att gästa Hobbyworld under oktober och november. Superkul tycker jag och jag hoppas att jag kan bidra med lite inspiration.

Jag bor på Orust som ligger på det vackra västkusten, ca 1 timme från Göteborg. Här bor jag precis vid havet och det är många gånger som just den vackra naturen och havet är en stor inspirationskälla till mina alster. Jag älskar att fota havet, fiskebåtar, alla vackra sjöbodar och så klart min familj. Min familj består av min man och tre barn. Saga som är 14, Emma som är 11 och Elias som är 7 år. När jag inte arbetar så älskar jag att resa och umgås med mina fina vänner. Vardagskvällarna består ofta av handbollsträningar, scouter och fotboll.

Jag har alltid älskat att skapa med mina händer. Jag har alltid haft ett projekt på gång någonstans. Jag började med scrapbooking för mer än tio år sedan och under resans gång har jag testat på flertalet tekniker och stilar. Jag kan nog fortfarande säga att jag än i dag inte vet vad "min" stil är :)
Under åren har jag varit del av många designteam, alltid lika kul!
Min pysselblogg hittar du här; www.pysselmia.blogspot.com
---------------------------------------------------


My name is Maria Krafft and I am happy to be a guest designer on Hobbyworlds blog in October and November. I hope I can inspire you!
I live on Orust on the beautiful west coast of Sweden, about one hour from Gothenburg. I live by the sea and this is what mainly inspires me when I create. I take lots of pictures of the sea, fishing boats, boathouses and of course my family. I have a husband and three children. Saga who is 14, Emma who is 11 and Elias who is 7 years old. When I am not working I love to travel and spend time with my lovely friends. We are an active family and spend many evenings at handball training, soccer training and so on.
I have been a scrapbooker for more than ten years and I have throughout these years tried many different techniques and styles. I can honestly still not say what "my" style is :)
I have also been a part of several design teams.
You can find my blog here: www.pysselmia.blogspot.com

---------------------------------------------------

Mitt första inlägg här i bloggen är en layout i mixed mediastil. Bilden är tagen på väg hem en sensommarkväll efter en hel dags bad på en holme långt ut i havet.
---------------------------------------------------

My first creation in the blog is a layout in mixed media style. The picture is taken on the way home after a day at sea.










Materiallista / List of supplies:
Martha Stewart Acrylic Paint Gray PL32218
Martha Stewart Acrylic Paint Surf PL32088
Martha Stewart Acrylic Paint Summer Linen PL32075
Basic Grey Mini Alpha Stickers CPT-4562
Prima Marketing A4 The Archivist Frank Garcia 655350990275
Prima Marketing Julie Nutting "Buff" A4 Paper Pad PM910327
Prima Marketing "Garden Fable" Paper Pad 655350847296
12x12 Bazzill Diamond 302311
Prima Flowers Hillsboro Oatmeal 655350578015
E-Z Runner 
Crafty Foam Tape


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...