söndag 6 september 2015

Fabulous - Art journaling

Jag har gjort ett uppslag i min art journal för att påminna min själv om att våga vara fantastisk! Ibland blir jag lite feg och känner mig som en liten grå mus, men det ska ingen behöva känna! Vi är alla fantastiska!

När jag gjorde sidorna så insåg jag att jag inte hade så många olika nyanser craft paint från Martha Stewart, så jag fick blanda lite. En gul och en blå nyans blev en grön färg som jag kunde använda tillsammans med den ljust gröna jag redan hade. Jag är glad att jag kunde lösa det lilla "problemet"! :)

* * *

I have created a spread in my art journal to remind myself to dare to be fabulous. Sometimes I become a bit cowardly and feel like a little grey mouse, but no one should have to feel that way! We are all fabulous!

When I created these pages I realised that I didn't have that many different green hues of Martha Stewart's craft paint so I had to do some mixing. A yellow and a blue became a green paint that I could use together with the light green I already had. I'm happy I could fix that little "problem"! :)




Materiallista / List of Supplies:
Graphic 45 - Rare Oddities 6x6 patterns & solids G4501151
Martha Stewart Craft Paint High Gloss Beetle Black PL32102
Martha Stewart Craft paint Satin Granny Smith PL32007
Martha Stewart Craft Paint High Gloss Indigo PL32089
Martha Stewart Craft Paint Satin Meyer Lemon PL33544
MS Craft Paint Detailing Brush Set 5pc PL32247
Martha Stewart Craft Paint Basic Brush Set 5pc PL32244
Prima Art Basics - Soft Matte Gel 250 ml 961428
Prima Art Basics - Heavy Gesso - White 500 ml 961374
Prima Marketing Finnabair 7x9 stencil – Grungy grid 962319
American Crafts Adorn Black Foam Thickers 683692
Bazzill Cardstock Classic Black T10-1075
Silhouette Cameo 12 tum 199215
EK Tools Elegant Calligraphy Black Single 55-30071
Scrapbook Adhesives - Adhesive Value Pack 01697-30

Tack för besöket! / Thanks for the visit!

2 kommentarer:

  1. Jaa! Du ÄR!! fantastiskt Jeanette!!! På alla sätt och vis! Dessutom har du gjort en underbar sida med GRÖNT som jag älskar ♡ Du är Du och Du duger ♡ Kram

    SvaraRadera

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...