onsdag 9 september 2015

5 kort med cirklar / 5 cards with circles

Man behöver inte fina stämplar eller vara duktig på att färglägga för att göra gratulationskort, det räcker med några punchar och/eller dies i basformer som cirklar, blomma och kanske ett hjärta. Sådana punchar som alltid är bra att ha.

Idag visar jag hur jag gjort fem kort genom att använda cirkel punchar och cirkelformade dies som det främsta verktyget. 

***
You does not need to have fancy stamps or be great at coloring to make greeting cards, it's enough with a few punches and / or dies in the base shapes like circles, flower and maybe a heart. Such punches are always useful to have.

Today I show how I made five cards using circular punches and circular dies as the main tool.


Till det första kortet stansade jag ut cirklar i tre olika storlekar i vit cardstock som jag sedan målade med gul, orange och röd akrylfärg men man kan givetvis stansa ut cirklarna direkt i färgad cardstock. När de torkad så la jag ihop två och två till trädkronor. Stammarna klippte jag på ut på fri hand i svart cardstock och limmade ihop delarna. Marken är en bit brun cardstock.

***
For the first card I punched out circles in three different sizes in white cardstock then I painted the circles in yellow, orange and red acrylic paint, but you can of course punch the cirles directly in colored cardstock. When they dried I put two and two together for the tree crowns. The trunks I freehand cut out in black cardstock and glue the parts together. The ground is a piece of brown cardstock.


Detta kort har jag gjort med hjälp av en Silhouette Cameo med vilkens hjälp jag skar ut hjärtan, jag har inte någon bra hjärtformad punch själv :). Texten på kortet passade jag också på att skriva med Cameon och en svart Silhouette Sketh Pen. Sen stansade jag ut cirklarna med olika cirkelpunchar. Bakom cirklarna har jag monterat cardstock i olika färger med distanskuddar. 

***
This card I made with the help of a Silhouette Cameo with which I cut out the hearts (I do not have a good heart-shaped punch myself :). The text on the card I took the opportunity to write with the help of the Cameon and a black silhouette Sketh Pen. Then I punched out circles with different circle punches. Behind the circles I have mounted cardstock in different colors with distance cushions.


Dessa cirklar har jag stansat ut med ett set cirkeldies i vit cardstock, sen målade jag cirklarna med akvarellpennor i ljusa färger. Lite snöre, några hjärtan och lite bling blev de ytterligare dekorationerna förutom hälsningen som är utskuren med Cameon.

***
These circles, I punched out with a set circle dies in white cardstock, then I painted them with watercolor pencils in soft colors. Some string, punched out hearts and bling became the rest of the decorations except the greeting that is cut out with the Cameo.


På nästa kort jag har stansat ut fem cirklar i mönstrat papper, cirklarna har jag sen dekorerat på olika sätt med snören, chipboardfigurer och bokstavssticker. 

***
On the next card, I have punched out five circles in patterned paper, the circles then decorated with twine, chipboard shapes and letter stickers.


Här har jag stansat ut cirklarna med en cirkeldie och sedan stansade jag ut blommor mitt i varje rundel, även dessa cirklar har jag målad med akvarellpennor i rött, gult och orange. Bakom cirklarna har jag monterad färgad cardstock.

Det finns mycket, mycket mer man kan göra med så enkla verktyg som cirkelstansar. Har du själv gjort något så skriv gärna en kommentar och berätta vad du gjort, det skulle var skoj om du också bifoga en länk till något du visat på internet.

***
Here have I punched out circles with a circular die and then I punched out flowers in the middle of each circle, even these circles have I painted with watercolor pencils in red, yellow and orange. Behind the circles I have mounted colored cardstock.

There is much more you can do with such simple tools as circle punches. Have you done something nice, please write a comment and tell us and it would be nice if you inserted a link to something you have published on the Internet.

Material/Supplies:
Spellbinders Nestabilities Standard Circles LG S4-114
EK Success - 2 Inch Circle Punch 54-30151
EK Success - 1 Inch Circle Medium Punch 54-20061
EK Tools Retro Flower Large Punch 54-30106
Prima Marketing Watercolor Pencils Spring & Fall 576721
Prima Marketing Watercolor Pencils - The Basics 576714
Martha Stewart Paint Allround Satin Chamomile PL32067
Martha Stewart Paint Allround Satin Tangy Tangerine PL33593
Martha Stewart Paint Allround Satin Habanero PL32050
Bazzill Classic Black T10-1075
Bazzill Classic White T10-1005
Bazzill Mono Raven T10-1081
Bazzill Fourz African Daisy T3-337
Bazzill Fourz Carrot Cake T3-391
Bazzill Bling Luscious Cardstock T18-207
Bazzill Mono Pomegranate T2-227
Bazzill Fourz Blue Oasis T7-795
Pebbles Paper Pad - Homegrown 6x6 732821
Pebbles Homegrown Puffy Stickers 732814
Pebbles Homegown Printed Chipboard Pieces 100/pkg Epphemera Fowers 732820
Basic Grey Mini Alphabet Stickers - White BAS-3989
Silhouette Cameo 12 tum Startpaket 199218
Silhouette Black & White Sketchpen 199604
Adhesive Value Pack 01697-30
Crafty Foam Tape White 01618-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...